- افزایش ﺳﻄﺢ ﺗﻌﺎﻣﻼت اﺟﺘﻤﺎعی ﺳﺎزﻣﺎن در راﺳﺘﺎی آﻣﻮزش ﻋﻤﻮمی و ارﺗﻘﺎی ﻓﺮﻫﻨﮓ اﺳﺘﻔﺎده از ﻧﻘﺸﻪ و اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻜﺎنی؛
- ﺗﺴﻬﻴﻞ و ﺗﺴﺮﻳﻊ دﺳﺘﺮسی ﻋﻤﻮم ﺑﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺳﺎزﻣﺎن؛
- ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﺑﺮوزرﺳﺎنی فناوریها و ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺟﺪﻳﺪ؛
- ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺗﻌﺎﻣﻼت ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻇﺮﻓﻴﺖ رﺳﺎﻧﻪﻫﺎی ﻋﻤﻮمی و ﻓﻀﺎی ﻣﺠﺎزی؛
- ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻫﻤﻜﺎری ﺑﺎ ﻧﻬﺎدﻫﺎی آﻣﻮزشی و ﻓﺮهنگی؛
- ﺑﻬﺮهﮔﻴﺮی از فناوریهای روز در ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت و ﺧﺪﻣﺎت متنوع؛
- پایش مستمر فناوریهای ﻧﻮﻇﻬﻮر در ﺣﻮزه ﻧﻘﺸﻪ و اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻜﺎنی؛
- اﻓﺰاﻳﺶ ﺳﺮﻋﺖ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺟﺪﻳﺪ در ﺻﻨﻌﺖ؛
- ترغیب بخش خصوصی در زﻣﻴﻨﻪ اﻳﺠﺎد ارزش اﻓﺰوده ﺑﺮ دادهﻫﺎی ﻣﻜﺎنی؛
- ﻣﺘﻨﻮعﺳﺎزی ﻣﺤﺼﻮﻻت و ﺧﺪﻣﺎت، ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﻧﻴﺎزﻫﺎیﮔﺮوههای ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺟﺎﻣﻌﻪ؛
- مطالعه و پژوهش در زمینههای مختلف نظری و عملی کارتوگرافی؛
- مشارکت در تهیه استانداردهای کارتوگرافی و بروز رسانی این استانداردها؛
- تهیه و تدوین دستورالعملهای کارتوگرافی؛
- مطالعه و تعیین سیستمهای تصویر مناسب برای کاربردها و مقیاسهای مختلف؛
- تهیه انواع اطلسهای ملی و موضوعی رقومی و چاپی بر پایه آخرین فناوریهای روز؛
- تهیه انواع نقشههای موضوعی و ارائه آنها بصورت چاپی یا رقومی؛
- آمادهسازی اطلسها، نقشهها و اطلاعات مکانی برای ارائه بر روی بستر وب؛
- تولید، تألیف و انتشار نقشههای توپوگرافی در مقیاسهای مختلف؛
- انجام امور کارتوگرافی رقومی برای ارائه اطلاعات مکانی به کاربران؛
- اجرای پروژههای ملی و موردی کارتوگرافی با استفاده از تصاویر، عکسهای رقومی، تصاویر ماهوارهای، اطلاعات مکانی و دادههای آماری؛
- اجرای پروژههای مختلف در زمینه نمایش ارتفاعات به روشهای کارتوگرافی؛
- مطالعه و پژوهش در زمینه نامهای جغرافیایی؛
- گردآوری و ثبت نامهای جغرافیایی در جهت یکسانسازی نامهای جغرافیایی در سطح کشور؛
- ایجاد، نگهداری، بروزرسانی و تکمیل پایگاه ملی نامهای جغرافیایی؛
- پشتیبانی علمی و فنی کمیته ملی نامنگاری و یکسانسازی نامهای جغرافیایی؛
- همکاری مستمر با انجمن بینالمللی کارتوگرافی و شرکت در مجمع عمومی این انجمن به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران جهت ارائه فعالیتها، توانمندیها و حفظ حقوق ملی در زمینه نقشه و کارتوگرافی؛
- همکاری مستمر با کمیته تخصصی یکسانسازی نامهای جغرافیایی سازمان ملل متحد و شرکت در همایشهای مرتبط؛